İstanbul, 26 Haziran (Hibya)- İkon Menkul, küresel piyasalara ilişkin akşam analizinde, petrol fiyatlarında jeopolitik risk priminin azalmasının etkili olduğunu, altının ise ABD Merkez Bankası’nın (Fed) faiz görünümüne yönelik şahin beklentilerin baskısı altında kalmaya devam ettiğini belirtti. Kurum, teknoloji hisselerinde ise yapay zeka (AI) yatırımlarının maliyetine ilişkin endişelerin öne çıktığını değerlendirdi.
İstanbul, 26 Haziran (Hibya)- Ahlatcı Yatırım, 22-26 Haziran haftasında ons altın fiyatlamalarında ABD-İran hattındaki gelişmeler, ABD Merkez Bankası’nın (Fed) faiz beklentileri ve enflasyon verilerinin belirleyici olduğunu bildirdi. Kurum, hafta içinde yaşanan satış baskısına rağmen fiziksel altın destekli ETF’lere yeniden giriş görülmesinin dikkat çektiğini belirtti.
İstanbul, 26 Haziran (Hibya)- Ahlatcı Yatırım'ın analizine göre, BIST 100 Endeksi haftanın son işlem gününde önceki seansta test edilen 14.212 puan destek seviyesinden gelen tepki alımlarıyla daha dengeli bir görünüm sergilerken, küresel piyasalardaki belirsizlikler risk iştahını sınırlamaya devam ediyor.
Türkiye’nin lider takviye edici gıda üreticisi Orzax’ın halka arzı, Sermaye Piyasası Kurulu (SPK) tarafından onaylanmış olup halka arza ilişkin dokümanlar Kamuyu Aydınlatma Platformu’nda (KAP) yayınlandı. Halka arzda, 29-30 Haziran – 1 Temmuz tarihlerinde 3 gün süre ile talep toplanacak. Halka arz fiyatı 69 TL, borsa kodu ise “ORZAX” olarak belirlendi.
İstanbul, 26 Haziran (Hibya)- Pusula Yatırım'ın analizine göre, ABD borsalarında teknoloji hisselerinde yeniden hız kazanan satışlar, olumlu ekonomik verilerin diğer sektörlerde yarattığı iyimserliği gölgelerken, yatırımcıların odağında Fed'in faiz patikasına ilişkin beklentiler ile enflasyon görünümü yer aldı.
İstanbul, 26 Haziran (Hibya) – İnfo Yatırım Menkul Değerler AŞ Günlük FX Bülteni’ne göre EURUSD paritesi haftanın son işlem gününe 1,1366 seviyelerinde başlangıç yaparken, paritenin haftayı haftaya başlangıç seviyesine göre yaklaşık yüzde 1 değer kaybıyla tamamladığı belirtildi.
Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı ve OPET iş birliğiyle yürütülen “Sıfır Atık ile Doğaya Saygı Duy” Projesi kapsamında Türkiye'nin 7 bölgesinde gerçekleştirilen çevre temizliği etkinliklerinin son durağı Doğu Anadolu Bölgesi oldu. Antalya, Ankara, İstanbul, Gaziantep, İzmir ve Samsun’un ardından Erzurum’da gerçekleştirilen çevre temizliği etkinliğiyle, iki ay içinde toplanarak geri dönüşüme kazandırılan atık miktarı 2 tonu aştı.